مناسب ترین زمان برای تور گرجستان چه فصلی می باشد

نوشته شده توسط:قلبی قلبثی | ۳ دیدگاه

تور گرجستان  به علت قرار گرفتن در بین قاره اروپا و آسیا میتواند تجربه عالی برای گردشگران بسازد.ساخت  باستانی و تاریخ کهن این کشور در برابر مدرنیته  نسل تازه این کشور توانسته شرایط باحال و دیدنی را برای گردشگران ایجاد کند.گفتنی است .

تقسیمات کشوری و اداری

کشور گرجستان به ۸ استان، یک منطقه خود مختار (اوستیای جنوبی به مرکزیت تسخینوالی) و ۲ جمهوری خودمختار به نام‌های آجاریا به مرکزیت باتومی و آبخازیا به مرکزیت سوخومی تقسیم می‌گردد. آجاریا و آبخازیا زیر نظر و تحت حاکمیت دولت مرکزی گرجستان به فعالیت می‌پردازند و فرمانداران این مناطق از طرف دولت مرکزی انتصاب و هدایت می‌شوند. اوستای جنوبی نام رسمی این استان نمی‌باشد و روسیه به این منطقه اوستای جنوبی می‌گوید نام اصلی و باستانی این منطقه استان سامچابلو می‌باشد.

پایتخت این کشور تفلیس (به گرجی: თბილისი)، (تلفظ: تْبیلیسی) و شهرهای مهم آن کوتائیسی، روستاوی، گوری، پوتی، باتومی، سوخومی، متسختا، چیاتورا، تقیبولی، زوگدیدی، تسقالتوبو، تقوارچلی، گاگرا و تلاوی و تسخینوالی می‌باشند.[۷]
آب و هوا
طبیعت گرجستان

سرزمین گرجستان از دید اقلیمی منحصر به فرد است، یعنی هر چهار فصل سال دیده می‌شود به طوری که در یک زمان در کناره‌های دریای سیاه هوای تابستانی در میان نخل‌های حکم فرماست؛ در تپه ماهورهای پایکوهی، رویش علف‌های تازه و گل‌های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه‌است وجود دارد.

اما کوه‌های قفقاز بزرگ همچون قازبگی و دیگر کوه‌ها، از برف ضخیم پوشیده شده‌اند. در مجموع آب و هوای گرجستان تابعی است از موقعیت جغرافیایی این سرزمین، توده‌های هوای اشباع شده از بخارات آب دریای سیاه از سمت غرب وارد دالان قفقاز و در گرجستان غربی باعث بارندگی متناوب می‌شود و با از دست دادن نسبتی رطوبت از رشته کوه‌های سورامی، مسختی و ارسیانی وارد گرجستان شرقی می‌شود.

شاید به همین دلیل است که گرجستان شرقی بارندگی کمتری را دریافت می‌کند و آب و هوای آن خشک‌تر است.

امیدواریم که تور ارزان گرجستان به شما خوش بگذرد

  • http://geraldmontey.wordpress.com

    http://geraldmontey.wordpress.com

    • ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۶:۲۳:۳۱

    Hi to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this web site, and your views
    are nice for new visitors.

  • foot pain arch

    foot pain arch

    • ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۲۰:۲۵:۵۳

    First off I would like to say superb blog!
    I had a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.

    I was curious to find out how you center yourself and clear your mind before writing.

    I have had a tough time clearing my thoughts in getting my
    thoughts out there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to
    15 minutes are usually wasted just trying to figure out how to
    begin. Any ideas or hints? Thanks!

  • What do you do when your Achilles tendon hurts?

    What do you do when your Achilles tendon hurts?

    • ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۹:۰۸:۲۷

    Hi, this weekend is nice for me, as this occasion i am reading this impressive informative piece of writing here at my home.

در این وبلاگ مطالبی در مورد اخذ اقامت و مهاجرت,دکوریشن و مراسم ازدواج ارائه میشود.مطالب دکوریشن در این وبلاگ در زمینه دکوراسیون داخلی و غیره می باشد.در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت مطالبی در مورد مهاجرت به کانادا , اخذ اقامت استرالیا و غیره ارائه میشود.مطالب مراسم ازدواج نیز با موضوعات آرایشگاه عروس ,آتلیه عروس و ... در وبلاگ منتشر میشود.